ikbennanda.reismee.nl

Bijna op de helft!

Jezus de tijd vliegt! Ik zit alweer bijna op de helft van mijn tijd hier. Vanavond is waarschijnlijk mijn laatste maaltijd in Sunbird, wat ik niet heel erg vind, want het eten is nou niet echt 'je van het' en ik hoorde dat het wel lekker is in het gastgezin! Morgen krijgen we als het goed is een rondleiding over linda farm, want we hebben nog maar een heel klein deel gezien. Maar dit weten we nooit zeker hier, want eigenlijk zou de tour woensdag zijn, toen was het plan donderdag en nu wordt het hopelijk morgen! Vervolgens is het plan om naar het David livingstone hotel te gaan om te chillen en zwemmen, bij Zambezi sun te eten en daarna naar de watervallen om een mysterieuze regenboog in het donker te zien, die alleen te zien is met volle maan en in juni en juli het beste schijnt te zijn. Klinkt cool! Zaterdag ga ik alweer verhuizen naar het gastgezin, spannend! Ik zit daar de eerste week met Kristi en de laatste drie weken alleen. De afgelopen week heb ik niet super veel bijzonders gedaan, behalve dat mijn voetbalveld project aardig op begint te schieten! Het ziet er nu al goed uit, de palen en het doel stonden voordat ik wegging, dus ben benieuwd hoe ver ze zijn gekomen als ik daar morgenochtend aankom. Veel mannen van de community helpen de werkers, dus dat is goed om te zien! Dinsdag ging ik met de man die het aan het bouwen is inkopen doen. Eerst zou ik het aan hem overlaten, maar ik wist zeker dat ik daar spijt van zou gaan krijgen, omdat ik gewoon met mijn eigen ogen wil zien dat het echt niet goedkoper kan dan dit. Dus ik ging met mijn onderhandelskills, die ik echt heb opgedaan door de Makuni market, mee met die man, maar het was echt onmogelijk om te onderhandelen, omdat het op dit moment heel slecht gaat met de waarde van het geld! Heb 60 kwatha kunnen afdingen, dat is ongeveer 7,5 euro, haha! En moest ook nog stroom kopen voor de machines, want ze hebben een grote stroomschuld bij Linda farm, maar stroom voor 20 kwatha (+/-2,5 euro) was genoeg voor dit project. De rest van de week niet veel bijzonders. We hebben zondag Kirsten uitgezwaaid, jammer dat ze weg is! Verder ben ik met Manon naar het Livingstone museum geweest en uit eten geweest met andere mensen van Sunbird, omdat Jeff jarig was:) Heel gezellig! De mensen hier zijn allemaal super aardig en heel geduldig voor me wat langzamere Engels, wat btw steeds makkelijker en sneller gaat! De kinderen hebben deze hele week al toetsen. 1 voor 1, dus Kristi en ik vermaken de rest van de kinderen, wat niet al te makkelijk is, jezus wat een manieren en wat een agressie en energie hebben ze!! Maja ook wel begrijpelijk, want er zijn ook niet super veel dingen om ze te vermaken, dus snap wel dat ze gek worden van de zoveelste kleurplaat en puzzel! Het springtouw vinden ze trouwens geweldig! Dankjullie meiden, goed kado!! Waar ik me hier echt aan irriteer is het verkeer. Wat een idioten, snap niet hoe die ooit hun rijbewijs hebben gekregen. Naja eigenlijk wel, want dat schijn je hier gwn te kunnen kopen. Iemand vertelde me dat je sowieso mensen als de politie heel makkelijk kan omkopen! Erg jammer, want ze schrampen elke dag bijna het stuur van me fiets, zo dicht gaan ze langs je. En het is hier verplicht om als taxi te toeteren als je iemand ziet lopen of als ze langs je rijden. Facking irritant!! (Sorry mam, ik bedoel natuurlijk 'erg vervelend') Verder weet ik even niks meer te lullen en als ik wat vergeet komt dat de volgende keer wel weer!

Kusssiesss Nanda

P.s. Ilse gefeliciteerd!!!! Cumlaude afgestudeerd, super knap!!

Reacties

Reacties

Wil Schellinger

Wat gaat het hard als je naar je zin heb je ziet wel heel veel en dat is ook wel wat waard wens je nog heel veel plezier

Jantine

wat een leuk verhaal weer en wat heb je veel gezien leuke foto's. Leuk voor je dat het voetbal veld ook van start is gegaan. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. En nog een fijne tijd in het gezin.
Veel liefs Jantine

mamma

dag schat, je doet het onwijs goed, ben zo blij dat je het naar je zin heb, en super goed onderhandelen kan................
heel veel plezier met wat je allemaal nog mee gaat maken, en geniet van elke dag.
xxxxxxxxxxxxx

evelyn schellinger

jeetje Nan wat ben jij aan het genieten zeg, zo fijn voor je dat je zoveel meemaakt van de andere cultuur want het is natuurlijk wel anders dan er op vakantie zijn nu!! Goed dat je engels zo vooruit gaat, daar heb je de rest van je leven ook profijt van. Blijf zo genieten van alles de tweede helft daar!!ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn in het gastgezin
liefs evelyn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active