ikbennanda.reismee.nl

Angel’s pool + gekke dagen op school

Hoii allemaal!

Hier weer een verhaaltje vanuit Sunbird guesthouse @Livingstone. Ik mag trouwens bloggen op Kirsten haar laptop, dus ik hoef niet naar een internetcafé, erg fijn! Jammer dat ze over anderhalve week weggaat, maar een internetcafé heeft ook wel weer wat. Maargoed verder waar ik was gebleven. Zondag gingen we naar Angel’s pool. We zouden eigenlijk naar Devil’s pool gaan, maar die was gesloten omdat die te gevaarlijk is rond deze tijd van het jaar. Het is een pool op het randje van de Victoria watervallen waar we in gingen zitten. Het verschil is dat Devil's pool nog meer bij het randje is, maar ik vond dit al aardig dichtbij! Ik zag vandaag voor het eerst de watervallen en die zijn echt heeeeel hoog en overal mist en regenbogen en regen. Volgend weekend wil ik naar de Zimbabwe kant van de watervallen gaan, daar schijnt het zicht op de watervallen nog mooier te zijn. Het was trouwens super koud, want we gingen in onze bikini en het water was heel koud en regende op ons. Gelukkig werden onze voeten daarna gewassen met heet water en gedroogd door de mannen haha. Ook kregen we een high tea. Maandag weer vroeg op en op naar school. Ik had vandaag wat blaadjes voorbereid met letters/woordjes en letters/woordjes in stippen, zodat ze niet alleen van het bord hoeven over te schrijven, want de kleintjes kunnen dat echt nog niet en die doen dan gewoon niks. Was onwijs veel werk, dus de volgende dag ben ik maar naar een kopieerwinkel gegaan :p Maar het werkte wel echt heel goed! Ik had vandaag wel voor het eerst gezien dat de lerares een paar kindjes een klap gaf met een stok op hun handjes. Ze had volgens mij niet eens precies gezien wat er gebeurde en wie aan het vechten waren. Heel oneerlijk en kut om te zien. Maja dat wist ik van te voren en dat is normaal hier, dus je kan er weinig aan veranderen. Dinsdag was het TOTALE GAOS. De twee leraressen die normaal lesgeven die moesten naar de rechtszaal, omdat één van hun door een vreemde, gestoorde man op straat was geslagen en de andere lerares dat gezien had. Er is normaal nog een vrouw aanwezig die schoonmaakt en zij zou dan de kleintjes doen en Kristi (het nieuwe Nederlandse meisje die nu ook bij mij op school komt helpen) en ik zouden dan de oudere kinderen doen, die ik normaal ook in me klas heb. We begonnen met voorlezen, wat super goed ging, maar er kwamen meer en meer en meer kinderen de klas inlopen die helemaal niet in onze klas hoorden. Ik liep naar buiten en de vrouw die de kleintjes zou doen gaf me de sleutels zei iets en liep weg. Ik dacht die moet ff wat pakken en komt daarna weer terug, maar nee hoor ze ging weg en is de hele dag niet meer terug gekomen. Dus toen stonden wij daar met een stuk of 35/40 kinderen van leeftijd 2 tot 6. Echt niks mee te beginnen, want de helft loopt te janken en snap niks van wat je zegt en de andere helft wilt aandacht van je omdat ze hun werk aan je willen laten zien. We hebben ons nog best goed weten de redden al zeg ik het zelf, maar ik heb het wel gemeld en ze hebben een flink woordje met de vrouw gesproken en beloofd dat het niet meer zal gebeuren. Vandaag (woensdag) was echt de beste dag in mijn klas tot nu toe! De leraressen waren er weer gewoon, dus ik had weer een klein klasje van een stuk of 15 kinderen. Ik heb zo’ n beetje de hele dag alleen lesgegeven en verbaasde me dat ik het er eigenlijk best goed vanaf bracht. Ze waren doodstil met schrijven en bleven op hun plek zitten. Ook heb ik een bootje met ze gevouwen, wat ze heel leuk vonden! Ik heb vanaf maandag met ze afgesproken dat ze een sticker krijgen aan het eind van de dag als ze goed naar me luisteren. Vandaag heb ik drie jongetjes geen sticker gegeven, dus ik hoop dat ze ervan leren en morgen wel luisteren! Ik ben benieuwd of dit gaat werken en hoop heeeel erg dat de lerares dit gaat overnemen i.p.v. het slaan. Na school ging ik met mijn lerares kopieën laten maken van de eindtests van dit schooljaar. Ik heb dit van de donaties betaald, want er is geen geld voor en normaal betaalt de lerares dit van haar eigen geld of vraagt ze de ouders of ze een beetje geld hebben, maar zij was blut en het geld van de ouders zou nooit genoeg zijn voor zoveel kopieën. Dus dit leek mij weer een goede manier om de school te steunen! Ze was er super dankbaar voor! Ook heb ik het plan van het voetbalveld besproken met Rabeccah, Bridget (mijn lerares) en de leider van Linda farm en ze vonden het een heel goed idee. Rabeccah gaat het verder uitwerken, een plan maken en kijken hoeveel de kosten zullen worden.
Een paar mensen (van thuis) vroegen hoe mijn Engels gaat, omdat ik daar een beetje onzeker over was, maar het gaat meestal super goed. Vooral één op één heb ik totaal geen problemen. Het enige wanneer het wat minder gaat is in een wat grotere groep waar iedereen heel goed en snel Engels praat, dan is het lastig om zo snel te vertalen en weer een nieuwe zin te maken, want dan zijn zij alweer bij het volgende onderwerp :p Maar dat went misschien nog wel! Toen ik dronken was sprak ik het trouwens vloeiend zeiden ze, haha!

Ik ga maar weer stoppen, anders wordt het zo’n lang verhaal om te lezen!
Foto’s van Angel’s pool, mijn klasje en het voetbalveldje voor de verbouwing volgen!

xxxxxxxx Nanda xxxxxxxxx

Reacties

Reacties

bert volkers

Weer een mooi verhaal Nanda we kijken uit naar je volgende verhaal en foto's.We lezen dat je het prima naar je zin heb.
Vorig verhaal vonden wij ook zo mooi vooral met die leeuwen en in je tentje.Nou geniet van de tijd die nog komen en groetjes van ons uit het regenachtige Nederland Bert en Nel.

Iris Schellinger

vet cool nicht!!! Je klinkt al als een echte juf!!hopelijk werken de stickers goed!!!benieuwd naar je volgende verhaal X Iris

Jantine

Wat leuk om weer te lezen ik kijk al uit naar het volgende verhaal :)
En hoe is het eten daar smaakt het een beetje maar gelukkig heb je nutella pasta kunnen scoren.
Veel liefs jantine

Jantine

Oh ik heb die watervallen op een filmpje gekeken op you tube wat geweldig om te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active