ikbennanda.reismee.nl

Festival, Zimbabwe, Schilderen

Alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven! Had er telkens geen tijd of zin in :p Maar ik heb alweer een hoop dingen gedaan in de tussen tijd! Hele leuke dingen J Ik ga ik het proberen in het kort op te schrijven, want ik moet voor het eten ook nog even een wasje draaien in onze wasmachine, de badkuip, haha. Ik begin bij vrijdagmiddag, want woensdag en donderdag heb ik niet veel bijzonders gedaan naast het lesgeven en een beetje chillen bij Backpackers. Vrijdagmiddag zijn we naar een heel luxe resort geweest om daar de zonsondergang te zien! Een nacht daar slapen is 700 dollar, maar het ziet er dan ook heeel luxe uit en er lopen giraffen, zebra’s, apen en impala’s rond. Het is aan de Zambezi rivier, de rivier waar de Victoria watervallen aan zitten. De zonsondergang was minder mooi dan verwacht, maar we hebben wel nijlpaarden in de rivier gezien! In de avond gingen we stappen en het was dit keer wel een hele geslaagde avond. Lekker gedanst op Afrikaanse muziek. De volgende dag gingen we ’s ochtends eerst naar de Makuni market, een markt in town (het centrum). Ik heb daar een schilderij laten maken, heeeeel mooi, en nog oorbellen/armbandje gekocht. In de middag had ik afgesproken om met de lerares met wie ik samen werk (Bridget) naar een groot festival te gaan met haar dochtertje (Angel) van 4. Dit was echt zoooo gaaf. Allemaal trommels en Afrikaanse dans en kledendracht. En ik keek om me heen en ik was echt de ENIGSTE Muzungu! Extra leuk, want dan was het echt van de bevolking van hier en niet zo toeristisch, wat het vorige festival wel was. In de avond vroeg naar bed, want de volgende dag gingen we naar de Zimbabwe kant van de watervallen. Aan deze kant kan je de watervallen veel beter en breder zien. We hadden een soort van route gelopen met allemaal uitkijkpunten op de falls, waar je af en toe zeiknat werd, maar wel super mooie foto’s kon maken, soms met regenbogen! We hebben de weg hiernaar toe ook één van de bungee jumps gezien die je hier kan doen. Er zijn er twee, maar ik weet nog niet welke ik wil gaan doen, nog even de andere bekijken en dan kiezen :D Het zag er wel heel eng uit, maar ik ga het zeker doen heb ik besloten! Na de falls nog even een cocktail gedronken en ’s avonds uit eten. Maandag weer naar schooltje. Heb weer de hele dag alleen gedaan, want de andere lerares was ziek, dus Bridget ging Kristi helpen met de jongste kinderen, want die zijn met meer, kunnen nog helemaal geen Engels en luisteren daarom ook minder goed. Het ging weer erg goed en ze beginnen het stickersysteem te snappen! Na het lesgeven zou ik eigenlijk gaan helpen met schilderen in een klaslokaal van de school waar Kirsten, Cristel en Stijn werken, maar de vloer was nog niet droog ofzo, dus we werden weer afgezegd. In de avond was er in Backpackers filmavond en we aten Nshima (een traditioneel gerecht, heeeel erg smaakloos en een rare structuur) en niemand vindt het lekker, dus gingen we weer uiteten en daarna naar de film J Vandaag weer eerst naar school (ik heb vandaag mijn heenweg gefilmd. Ik ga proberen het op fb te zetten, want op deze blog lukken filmpjes niet), daarna de hele middag geverfd en nu ben ik dood op en zit ik onder de witte stippen van de verf! Hoop dat we wat lekkers eten, want ik heb hele erg honger :p

Nou ik ga jullie weer verlaten.
Aju paraplu en tot snel!

Kussss Nanda
p.s. De foto’s volgen wat later, want dat laden duurt lang, en als er te veel mensen op de wifi zitten lukt het niet.
p.p.s. Sorry dat ik niet op alle reacties reageer, vind ze wel erg leuk!!

Reacties

Reacties

Alie

Erg leuk om je om je verhalen te volgen. Veel liefs

Bert Volkers & Nel Kort

We hebben weer genoten van je verhaal.
Jee wat maak je veel mee daar,het lijkt me ontzettend gaaf om dat allemaal mee te maken.
En ook die foto,s zijn schitterend om te zien.
We wachten weer met spanning af om je volgende verhaal weer te lezen.
Veel liefs en groetjes van Nel en Bert.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active